2 items tagged "Qlik"

  • Qlik voor zesde jaar op rij in leiderskwadrant van Gartner’s Business Intelligence en Analytics Platforms Magic Quadrant

    Qlik Product SmallQLIK, leider in visual analytics, is door Gartner, Inc. in het leiderskwadrant van het Business Intelligence en Analytics Platform Magic Quadrant Report 2016* geplaatst. Het is het zesde opeenvolgende jaar dat Qlik deze positie in het leiderskwadrant inneemt op basis van een complete visie en deskundige uitvoering. Het Gartner Magic Quadrant is een momentopname hoe leveranciers presteren binnen een marktsegment. Dit met als doel eindgebruikers te ondersteunen bij hun keuze van bedrijven waarmee ze kunnen samenwerken of waarvan ze producten of diensten kunnen afnemen. Het volledige rapport is te downloaden via www.qlik.com/mq2016.

    Gartner stelt in het rapport: “Leiders zijn leveranciers die een goed begrip hebben van de mogelijkheden van een product en zich inzetten om bij te dragen aan het succes van hun klant in de huidige markt. Deze leiders weten dit te combineren met een begrijpelijk en aantrekkelijk prijsmodel dat de proof of value ondersteunt en incrementeel is aan te kopen. In een moderne BI- en analytics-markt worden aankoopbeslissingen voornamelijk beïnvloed en gemaakt door de business. Zij eisen gebruiksvriendelijke en makkelijk af te nemen producten die duidelijk zorgen voor toegevoegde waarde. Deze producten maken krachtige analytics mogelijk, zonder dat daar technische expertise voor nodig is of dat vooraf betrokkenheid van IT vereist is. In een markt die zich snel ontwikkelt, moet een leider ook laten zien dat hij zich niet enkel richt op de huidige activiteiten. Een leider moet een gedegen plan hebben dat ook de toekomstige positie van een marktleider onderstreept. Daarmee wordt immers de investering van de kopers van vandaag ook in de toekomst veilig gesteld.” Gartner stelt verder dat de netto nieuwe aankopen in de markt worden gedomineerd door vendoren die zich richten op flexibiliteit en gebruiksgemak voor zakelijke gebruikers. Dit wordt gecombineerd met de mogelijkheid om zelf controle te houden over implementaties en het bevorderen van het op een verantwoorde wijze creëren, distribueren en gebruiken van analytische content binnen het platform.

    Lars Björk, CEO van Qlik: “Wij zijn altijd een disruptieve kracht binnen de BI-markt geweest. In het verleden was ons Data Discovery-aanbod nog een visionair concept dat andere spelers in de markt graag wilden toevoegen aan hun bestaande oplossingen. Nu is Data Discovery simpelweg de standaard voor Business Intelligence en hebben we ons visionair leiderschap gehandhaafd. Qlik zal als pionier in de markt continu gedurfde stappen blijven zetten om een modern platform te bouwen dat niet alleen mooie visualisaties oplevert, maar een platform vormt voor enterprise-class governance en beheersbaarheid dat kan meegroeien met klanten in hun visual analytics reis.”

    Aangezien de BI-markt steeds volwassener wordt, richt Qlik zich op de volgende transformatie van de BI-markt om zo aan de evoluerende vraag van de gebruikers te blijven voldoen. Recent heeft Qlik dan ook Qlik Sense Enterprise 2.0 aangekondigd, een modern platformgebaseerde benadering van Business Intelligence. Het aanbod is geschikt voor een grote hoeveelheid aan use cases binnen de hele organisatie, variërend van self-service data visualisatie, rapportage en dashboards tot en met guided analytics en embedded analytics. Dit is allemaal gebaseerd op de gepatenteerde QIX Associative Indexing Engine. Het bedrijf heeft ook het Qlik® Analytics Platform geïntroduceerd, speciaal ontworpen om developers te helpen om eenvoudig alle denkbare data-driven apps te bouwen. Met Qlik® Cloud kunnen zij deze applicaties gratis delen, de samenwerking verbeteren en interactieve charts eenvoudig publiekelijk delen via Qlik Sense Charts. Met de overname van DataMarket is het nu ook mogelijk om naadloos toegang te krijgen tot on-demand externe databronnen.

    Aangezien Qlik vastberaden is om ook voorop te blijven lopen op het gebied van customer service en support, heeft het bedrijf Qlik Proactive Support geïntroduceerd – de eerste proactieve monitoring-as-a-service oplossing voor BI. Hiermee kunnen problemen voorkomen en opgelost worden. Qlik Proactive Support biedt real-time anomaliedetectie, live diagnostiek en regelmatige health-check reports. Qlik Support voorziet daarbij proactief van aanbevelingen om optimaal te blijven presteren en risico’s te beperken.

    Na jaren van voortdurende innovatie en het veranderen van BI, handhaaft Qlik haar overtuiging dat alle mensen analyses moeten kunnen maken van iedere databron – on premise of in de cloud, intern of extern – zonder beperkingen of grenzen. Met de associatieve ervaring van Qlik kunnen gebruikers, individueel en in groepen, vragen stellen en beantwoorden waar en wanneer ze maar willen. Hierdoor kunnen gebruikers onbeperkt met informatie aan de slag en ontdekkingen doen, zonder beperkt te worden tot een vooraf gedefinieerd pad aan vragen. Inzicht komt immers voort uit het daadwerkelijk begrijpen van data vanuit alle verschillende invalshoeken.

    Over Qlik
    Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 37.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1.700 partners meer dan 100 landen bedienen.

    Over het Magic Quadrant
    Over het Magic Quadrant Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services aan die zijn opgenomen in de onderzoekspublicaties. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen met de hoogste ratings. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de mening van het onderzoeksinstituut en zijn geen statement. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

    Source: Emerce

  • Qlik: De gevolgen van te lage data vaardigheden

    Qlik: De gevolgen van te lage data vaardigheden

    Er is een kloof ontstaan tussen de datagedreven ambities van organisaties en het daadwerkelijke vermogen van medewerkers om waarde te halen uit data. Dit blijkt uit een nieuw rapport van Accenture en Qlik genaamd 'The Human Impact of Data Literacy', uitgevoerd namens The Data Literacy Project.

    Data is een goudmijn die binnen een bedrijf innovatie en groei kan stimuleren. Echter, zodra werknemers moeite hebben om data te begrijpen, kan dit productiviteit en bedrijfswaarde beïnvloeden. Accenture en Qlik hebben een onderzoek uitgevoerd onder 9.000 werknemers wereldwijd. Hieruit blijkt dat bedrijven elk jaar door stress gemiddeld meer dan vijf werkdagen (ongeveer 43 uur) per werknemer verliezen. Stress die wordt veroorzaakt door informatie-, gegevens- en technologiekwesties. Werknemers stellen bijvoorbeeld hun werk uit of melden zich zelfs ziek. De kosten hiervan lopen wereldwijd in de miljarden: $109,4 miljard in de VS; $15,16 miljard in Japan; $13,17 miljard in het Verenigd Koninkrijk; $10,9 miljard in Frankrijk; $9,4 miljard in Australië; $4,6 miljard in India; $3,7 miljard in Singapore; $3,2 miljard in Zweden; en $23,7 miljard in Duitsland. Een te lage vaardigheid om data te interpreteren en analyseren heeft invloed op het vermogen van organisaties om mee te draaien in een datagedreven economie. Bijna alle ondervraagde werknemers (87%) ziet data als een waardevolle toevoeging, terwijl maar een minderheid daadwerkelijk gebruik maakt van data in de besluitvorming. Slechts een kwart van de ondervraagde werknemers gelooft dat ze volledig vaardig zijn om data effectief te gebruiken. Daarbij geeft 21% van de ondervraagden aan vertrouwen te hebben in hun datavaardigheid: het vermogen om data te lezen, te begrijpen, te bevragen en ermee te werken. Bovendien neemt 37% van de werknemers hun beslissingen op basis van data; bijna de helft (48%) baseert besluiten op hun intuïtie.

    Vaardigheden en training

    Een gebrek aan datavaardigheden vermindert de productiviteit op de werkvloer. Driekwart (74%) van de ondervraagde werknemers geeft aan zich overweldigd of ongelukkig te voelen bij het werken met data. Dit heeft invloed op hun algehele prestaties. Het leidt er bijvoorbeeld toe dat werken met data wordt vermeden: 36% zet alternatieve methoden in. Een ruime meerderheid (61%) vindt dat de overload aan data stress oplevert op de werkvloer. Dat komt verder naar voren in het onderzoek: iets minder dan een derde (31%) van het wereldwijde personeelsbestand geeft aan ten minste één dag ziekteverlof op te nemen, vanwege stress omtrent informatie, data en technologie. 'Niemand twijfelt aan de waarde van data, maar veel bedrijven moeten hun benadering van databeheer, analyse en besluitvorming opnieuw uitvinden. Dit betekent dat hun personeel over de vaardigheden en training moet beschikken die nodig zijn om de nieuwe kansen van data te benutten', zegt Sanjeev Vohra, Group Technology Officer en Global Data Business Lead bij Accenture. 'Datagedreven bedrijven die zich richten op continu leren, zijn productiever en behalen een groot concurrentievoordeel'.

    Handvatten bieden in een datagedreven wereld

    Om succesvol te blijven in de datarevolutie, moeten bedrijfsleiders ervoor zorgen dat hun medewerkers zelfverzekerder en kundiger worden. Datavaardige medewerkers geven sneller aan dat zij het zelfvertrouwen hebben om betere beslissingen te nemen, en worden daardoor ook meer vertrouwd om deze beslissingen te nemen. Training in datavaardigheid zou de productiviteit ten goede komen, gelooft 37% van de werknemers.

    Jordan Morrow, Global Head of Data Literacy bij Qlik en voorzitter van de Data Literacy Project Advisory Board, voegt hieraan toe: 'Ondanks het feit dat bedrijven de waarde van data erkennen voor het succes van hun bedrijf, worstelen de meeste bedrijven nog steeds met het opzetten van teams die die waarde daadwerkelijk kunnen verzilveren. In plaats van te investeren in de zelfredzaamheid van werknemers om met data te werken, is er veel aandacht besteed aan het verlenen van selfservice-toegang tot data.  Het probleem is dat werknemers zonder de juiste training of de benodigde tools niet met data uit de voeten kunnen. Je moet het zien als vissen zonder hengels, aas of netten: iemand naar de waterkant brengen wil nog niet zeggen dat ze dan een vis kunnen vangen'.

    Vijf stappen

    In het rapport 'The Human Impact of Data Literacy' van Qlik en Accenture worden vijf stappen opgesomd die organisaties helpen bij het inrichten van hun datavaardigheidsstrategie, om zo te werken aan een ​​datagedreven personeelsbestand, inclusief duidelijke dataverwachtingen en een cultuur van co-evolutie.
    Qlik en Accenture zijn oprichters van het Data Literacy Project, met als doel datavaardigheden verder te ondersteunen. Deze wereldwijde community stimuleert het voeren van diepgaande discussies en het ontwikkelen van tools die nodig zijn om een ​​zelfverzekerde en succesvolle, datavaardige samenleving te vormen.

    Bron: BI-platform

EasyTagCloud v2.8