4 items tagged "Toucan Toco"

  • ‘World Situation Room’ visualiseert wereldwijde impact coronavirus

    ‘World Situation Room’ visualiseert wereldwijde impact coronavirus

    Toucan Toco en CashStory hebben hun expertise ingezet om data over de coronacrisis door middel van datavisualisatie beter leesbaar en voor iedereen toegankelijk te maken. De applicatie World Situation Room toont nauwkeurige en relevante informatie over de impact van het Covid-19 virus op de wereldwijde gezondheid en economie in een interactief dashboard.

    World Situation Room visualiseert updates over de wereldwijde verspreiding van de Covid-19 pandemie, met onder andere het aantal bevestigde besmettingen en genezen verklaarde patiënten. Door deze gegevens in een interactief dashboard weer te geven worden trends inzichtelijk, net als een ranking van de verschillende landen waar besmettingen zijn vastgesteld. 

    Daarnaast toont het dashboard informatie over de wereldwijde economische impact van de coronacrisis, met data over aandelen, grondstoffen, valuta’s en algemene economische indicatoren.

    Gebruikers van het interactieve dashboard kunnen de informatie naar wens op globaal of nationaal niveau bekijken. 

    De applicatie is een bètaversie, er wordt gewerkt aan het toevoegen van onder andere rentetarieven, logistiek en supply chain updates en het tonen van financiële concessies verleend door regeringen ter ondersteuning van handel en industrie. 

    “In een tijd van ongekende onzekerheid en volatiliteit, is het onze missie om één bron te bieden van nauwkeurige en up-to-date informatie over gezondheids- en economische ontwikkelingen,” aldus Baptiste Jourdan, oprichter van Toucan Toco. 

    Bron: Toucan Toco

  • Toucan Toco breidt team in Amsterdam uit met Tim Bosman en Elisabet Queralto Garzon

    Toucan Toco breidt team in Amsterdam uit met Tim Bosman en Elisabet Queralto Garzon

    Toucan Toco, specialist in data storytelling, breidt het team in Amsterdam uit met Tim Bosman en Elisabet Queralto Garzon. Bosman richt zich in zijn nieuwe rol voor Toucan Toco op Business Development. Queralto Garzon vervult de positie van Project Manager. Met de uitbreiding van het team kan Toucan Toco concreet invulling geven aan het verwezenlijken van de groei-ambities op de Nederlandse markt.

    Met data storytelling wil Toucan Toco niet alleen managers, maar ook medewerkers voorzien van inzichten waarmee zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen. Het van origine Franse bedrijf opende ruim een jaar geleden een eigen kantoor in Amsterdam. Onlangs werd Yann Toutant aangesteld als Country Manager voor het neerzetten van een stevige structuur waarmee het bedrijf een goede uitgangspositie heeft om sterke groei te realiseren. De uitbreiding van het team met Tim Bosman en Elisabet Queralto Garzon is hiervoor een eerste stap.

    Tim Bosman is een ervaren commercieel manager met een achtergrond in finance, vastgoed en business management. Met zijn kennis van zowel verkoop als management en een sterke focus op bedrijfsbeheer voegt hij waardevolle expertise toe aan het Nederlandse team. “Om succesvol te kunnen zijn zou data breed toegankelijk moeten zijn en niet alleen voorbehouden blijven aan een kleine groep mensen”, zegt Tim Bosman, business development manager bij Toucan Toco. “Ik vind het een mooie uitdaging om de expertise en toegevoegde waarde van Toucan Toco naar Nederlandse organisaties te brengen zodat iedereen kan profiteren van sterke inzichten en op basis daarvan daar betere beslissingen kan nemen.”

    Elisabet Queralto Garzon heeft de nodige ervaring opgedaan als project manager op zowel de internationale als de Nederlandse markt, onder meer bij Effectory. Daar begeleidde ze onder andere een project bij Ikea, waarbij ze verantwoordelijk was voor de succesvolle implementatie van HR software in meer dan 50 landen. Ze zal deze ervaring nu inzetten om de Nederlandse klanten van Toucan Toco te ondersteunen. 

    “De oplossing van Toucan Toco is ontzettend slim en tegelijkertijd zo eenvoudig als het gebruiken van een app op je smartphone”, zegt Elisabet Queralto Garzon, project manager en customer success manager bij Toucan Toco. “Ik zie er naar uit om klanten te helpen het volledige potentieel van de oplossing optimaal te gaan gebruiken.” 

    12 miljoen euro groeikapitaal 

    Toucan Toco is opgericht in 2014 heeft inmiddels kantoren in de Benelux, Frankrijk, Spanje, Italië en Amerika. Onder de ruim 100 klanten die gebruikmaken van de oplossingen van Toucan Toco bevinden zich onder meer Engie, Heineken, Sodexo en Renault Nissan. In november 2019 ontving het bedrijf in een eerste investeringsronde 12 miljoen euro groeikapitaal. Met het geld wil Toucan Toco onder meer de aanwezigheid in de Benelux-markt uitbreiden en de ambitie voor marktleiderschap verwezenlijken.

    Auteur: Yann Toutant 

    Bron: Toucan Toco

  • Toucan Toco introduceert realtime data-analyse voor franchiseformules

    Toucan Toco introduceert realtime data-analyse voor franchiseformules

    Interactieve tool geeft franchises datagestuurde inzichten om verkoop te stimuleren

    Toucan Toco, specialist in data storytelling, introduceert een bewezen effectieve analyse-oplossing voor franchise-ondernemingen nu ook in Nederland. De interactieve tool omvat een dashboard dat allerlei data voor franchiseformules visualiseert en daarmee belangrijke inzichten geeft om hun marktaandeel en klanttevredenheid te verbeteren en hun omzet te verhogen. Gebruikers profiteren bovendien van de kracht van data storytelling in de visualisatiemodule voor duidelijkere inzichten uit de bestaande data
     
    In tegenstelling tot conventionele franchisebeheersoftware biedt Toucan Toco een volledig interactieve oplossing voor het bijhouden van prestaties, waardoor franchisenemers snel toegang hebben tot conversiepercentages, verkoopgegevens, topproducenten en andere belangrijke prestatie-indicatoren. Resultaten en verschillen kunnen per franchise worden vergeleken en geanalyseerd. De analyses en data-inzichten kunnen vervolgens worden gebruikt om KPI-beheer aan te scherpen en continue optimalisatie te stimuleren, wat resultaten oplevert voor zowel individuele franchisenemers als de formule als geheel.
    Klanten die al met het dashboard werken, ervaren een stijging van het marktaandeel met 5 procent, een stijging van 7 procent in verkoopprestaties en een stijging van 3,5 procent in klanttevredenheid.
     
    Voor zowel franchiseformules als franchisenemers levert de analyse-oplossing voordelen op:

    Prestatie-optimalisatie

    Franchiseformules vertrouwen traditioneel op Excel-gebaseerde rapportagebestanden, waardoor het moeilijk is om slimme, datagestuurde beslissingen te nemen. Het datavisualisatieplatform van Toucan Toco vergelijkt KPI's en prestatiestatistieken tussen regio's, productlijnen, enzovoort, zodat franchises de prestaties continu kunnen inzien, begrijpen én verbeteren.  

    Betere communicatie

    Door gecentraliseerd databeheer beschikken managers door de hele organisatie, van hoofdkantoor tot lokale vestigingen, over dezelfde, begrijpelijke informatie en inzichten. Dit stelt managers in staat om sneller actie te ondernemen en slimmere te beslissingen nemen. 

    Nieuwe franchises aantrekken

    Met gedifferentieerde, gegevensgestuurde beheerprocessen is het voor nieuwe franchises gemakkelijker om te begrijpen wat er wordt verwacht, wat de huidige resultaten per vestiging zijn, de naleving te verifiëren en de aanwijzingen van het hoofdkantoor op te volgen. Dat resulteert in een eenvoudiger onboarding proces en betere communicatie over KPI’s en prestaties.

    Inzichten op elk device

    Franchise-medewerkers werken over het algemeen zonder vast bureau of PC, dus een mobile-first analyseplatform is essentieel. De oplossing van Toucan Toco is beschikbaar via mobiel, tablet en desktop, zodat medewerkers overal toegang hebben tot inzichten.
     
    Franchiseformules en franchisenemers profiteren bovendien van Toucan Toco’s expertise op het gebied van datacommunicatie voor beter begrip van data, ook door niet-dataspecialisten. Het geïntegreerde analyse-platform maakt gebruik van data storytelling voor eenvoudige en intuïtieve weergave van data in begrijpelijke, interactieve visualisaties, zodat organisatiebreed datagedreven beslissingen kunnen worden genomen.  
     
    “Een breed begrip van data door medewerkers en krachtige communicatie met data storytelling spelen een belangrijke rol in het verbeteren van de prestaties van franchiseformules en individuele franchisevestigingen”, zegt Baptiste Jourdan, mede-oprichter van Toucan Toco. “De analyse-oplossing voor franchiseformules is een mooie stap in onze missie om organisaties te helpen het maximale uit hun data te halen en alle medewerkers in staat te stellen om sneller de juiste beslissingen te nemen.”
     
    Bron: Toucan Toco
  • Vijf manieren waarop business intelligence verandert in 2021

    Vijf manieren waarop business intelligence verandert in 2021

    Elke beslissing die in een bedrijf wordt genomen, moet bijdragen aan een positieve uitkomst. Er is geen ruimte meer voor verzet, afwachten, of beslissingen op gevoel. Bedrijven moeten zich aanpassen en snel reageren. Dit vraagt om datagedreven beslissingen en gemakkelijke inzichten uit data. Yann Toutant, country manager Benelux bij Toucan Toco, specialist in data storytelling, ziet vijf manieren waarop business intelligence verandert zodat iedereen in een organisatie in staat gesteld wordt om datagedreven beslissingen te nemen. 

    1. Dagelijkse KPI-inzichten, op elk device

    Bedrijven zijn eraan gewend om KPI's op kwartaalbasis te analyseren. Door de uitdagingen die het afgelopen jaar ontstonden, bleek dit echter niet voldoende: organisaties hebben nu behoefte aan wekelijkse, of zelfs dagelijkse analyses en communicatie voor broodnodige inzichten en bijsturing. Dit betekent een hogere productiesnelheid van rapportages. Niet alle organisaties zijn hier al op voorbereid. Zeker wanneer rapportages nog worden opgemaakt in Excel en via PowerPoint of mail worden gedeeld, ontstaat vertraging. Dit onderstreept de behoefte aan business intelligence-tools, waarin inzichten bovendien real time beschikbaar moeten zijn, op alle devices.

    2. Snackable data

    IT-afdelingen, BI-tools en data experts maken de in een organisatie aanwezige data beschikbaar voor de rest van de organisatie. Deze data worden als een gigantisch all-you-can-eat-buffet gepresenteerd, met een overvloed aan opties. Door de enorme keuze verliezen de eindgebruikers van die data echter het overzicht. Ze verdrinken in data en, naarmate de complexiteit ervan toeneemt, worstelen om prioriteiten te stellen en actie te ondernemen. Wat zij eigenlijk willen, is een snack in plaats van een buffet: een op hun behoefte afgestemde portie op een door hen zelf te bepalen moment. 
    Hierin is context cruciaal. Door alleen de belangrijkste informatie beschikbaar te maken en deze in de juiste context te visualiseren, kan iedereen in één oogopslag zien wat de prestaties zijn. 

    3. Één scherm, één inzicht

    In het dagelijks leven zijn mensen gewend aan het gebruik van apps zoals Uber en Spotify. Deze zijn zo intuïtief vormgegeven dat gebruikers niet getraind hoeven te worden in de werking ervan. In het bedrijfsleven worden echter nog gigantische rapporten en enorme Excel-bestanden gebruikt die een groot zoekplaatje vormen. Deze manier van datapresentatie leidt niet tot (snelle) inzichten. Een effectieve datapresentatie moet dus net zo intuïtief zijn als de apps die we dagelijks gebruiken. Een duidelijke regel daarbij is ‘één scherm, één inzicht’.

    4. Focus op datacommunicatie

    Ondanks moderne analyse- en business intelligence-platforms zijn inzichten uit data niet gecontextualiseerd, gemakkelijk te consumeren of bruikbaar voor de meerderheid van de zakelijke gebruikers. Dit komt doordat business intelligence tools zijn gebouwd voor data exploratie, niet voor datacommunicatie. Datacommunicatie is de laatste stap in de data-uitdaging van organisaties. Het doel is om eindgebruikers te voorzien van één specifiek inzicht, waarbij eenvoud het sleutelwoord is. Data storytelling maakt dit mogelijk door context toe te voegen aan datavisualisatie, zodat inzichten uit data gemakkelijk en organisatiebreed beschikbaar worden. 
    De bedrijven die erin slagen inzichten uit data op zo’n manier te communiceren naar de eindgebruikers dat zij tot handelen worden aangezet, hebben meer kans succesvol te zijn.

    5. Afname van dashboard-gebruik

    Het gebruik van dashboards en rapporten gericht op visuele verkenning nam meer dan 20 jaar toe, maar neemt de laatste tijd juist af. Dashboards zijn complex en niet gemaakt voor gebruikers die geen analist zijn. Er is behoefte aan een duidelijkere vorm van communicatie, waarin de focus verschuift van data-analisten naar de eindgebruikers van data. Dashboards worden daarom vervangen door meer geautomatiseerde en consumentgerichte ervaringen in de vorm van dynamische dataverhalen. Deze plaatsen data in context om zo te zorgen voor inzichten en analyse bij de eindgebruiker. Dit verandert de manier waarop en waar gebruikers omgaan met inzicht monitoring en analyse.
     
    In 2021 moet elke beslissing datagedreven zijn en moeten alle medewerkers snel toegang hebben tot data. Doordat datavisualisatie en -communicatie eindgebruikers steeds meer te bieden hebben, verwacht Toutant dat organisaties de data die zij tot hun beschikking hebben nog beter weten te benutten en onverwachte inzichten kunnen blootleggen. 
     
    Auteur: Yann Toutant
     
    Bron: Toucan Toco

EasyTagCloud v2.8